
Star Trek – čím dál tím více palčivější otázka epického příběhu lidstva
Příběh, který se se současným lidstvem nemůže uskutečnit …. .
Badatelská frakce GP, jako součást možná budoucího hnutí HMM (viz Vědomí Universa), na příkladu světu Star Trek chce ukázat svůj názor na možnost existence vyspělé společnosti se zapojením pokročilých technologií do jejího utváření. Zda by mohla nastat synergie eventuálně vedoucí k vysoce rozvinuté civilizaci. Využije k tomu zamyšlení dvou autorů úvah o světě Star Trek. Bude spoléhat na velkorysou benevolenci autorů pro jejich použití zde na portálu.
Startrekismus: Je kultovní scifi seriál komunistická woke propaganda?
https://www.flowee.cz/civilizace/12378-startrekismus-je-kultovni-scifi-serial-woke-propaganda
Olívie Doležalová. Zveřejněno: 19. 9. 2023
Kapitán Picard mě vždycky pohladí po duši, možná proto, že se mi líbí plešatí muži, možná proto, že jsem nalevo a urputně bojuji za sociální spravedlnost.
Nekonečný vesmír. Takové jsou cesty hvězdné lodi Enterprise, jež se znovu a znovu vydává za poznáním tajemných nových světů, hledat nové formy života a nové civilizace. Odvážně se pouští tam, kam se dosud nikdo nevydal! Když slyším tato slova, mozek se mi zaplaví dopaminem.
„Woke“ znamená, že si je člověk vědom nespravedlivé diskriminace ve společnosti na základě rasy, pohlaví, sexuální orientaci atd. Konzervativci slovo „woke“ používají jako nadávku. Když narazí na něco, co by se dalo charakterizovat jako „woke“, praská jim žilka a píšou stížnosti na internet. To se stalo u posledních verzí Star Trek: Discovery a Star Trek: Strange New Worlds. Star Trek byl ale woke vždycky, jenom na to fanoušci tak trochu zapomněli.
Co se komunismu týče, nemá smysl to slovo rozebírat. Každý si pod tímto výrazem představuje něco jiného, nicméně používá se dnes jako univerzální nadávka, a priori znečišťující věc, se kterou žádný slušný občan nejenže nechce mít nic společného, ale pro jistotu to slovo ani nevypustí z úst a neznečistí mozek tím, že by o něm třeba přemýšlel. Jak říkal Wittgenstein: „O čem se nesmí mluvit, o tom je třeba mlčet.“ Pirátka Janka Michailidu by mohla vyprávět. A ve Star Treku se tomu sice neříká komunismus, ale oba systémy mají spoustu společných znaků. A jaké to jsou?
Pokračování
Woke hipík z Texasu
Představte si, že se na zemi nepoužívají peníze a že hybnou silou společnosti není materiální zisk nebo touha po moci. Národní státy neexistují, je jen jediná pozemská vláda a ve světě se neporušují lidská práva. Zrušili jatka, maso se vyrábí v replikátorech. Seriál Star Trek, který z takových myšlenek vychází, čistě „woke“ nikdy nebyl, každá jeho varianta, série a epizoda je trochu jiná (pokud nevěříte, podívejte se na YouTube na klip, jak dokáže kapitán Kirk líbat). Na pokrokové smýšlení ale v seriálu narazíte víc než často a Star Trek se navíc vyvíjí paralelně s tím, jak se proměňuje společnost.
Autorem Star Treku je Gene Roddenberry, jedna z nejvýznamnějších osobností science fiction, zastánce vědy, kritik náboženství a antifašista. Zastánce vědy, kritik náboženství a antifašista byl woke desítky let před tím, než to slovo začalo být v módě. Přesvědčený liberál a antikapitalista a zastánce inkluzivity a rovnosti všech bez ohledu na pohlaví, gender, rasu, barvu kůže a oblíbenou značku deodorantu se během své kariéry několikrát aktivně postavil proti diskriminaci jakéhokoliv druhu.
Federace (Spojená federace planet) je založena na hodnotách „svoboda, rovnost, mír a spravedlnost“. Jsou v ní stovky planet a má centrální vládu. Jako by byla metaforou Spojených národů nebo Evropské unie – pomáhá slabším členům a snaží se kontrolovat dodržování lidských práv. Záporáci, kteří by mohli být paralelou současné krajní pravice, Federací opovrhují.
V mládí byl armádním pilotem a policistou, postupně se ale přeorientoval na psaní pro televizní seriály. Jeho politické přesvědčení mu v televizní kariéře nebylo příliš k užitku. Když dostal zakázku na scénáře k historickému seriálu Riverboat (odehrával se v době, kdy vrcholila americká občanská válka, která nakonec skončila zrušením otroctví v roce 1865) a zjistil, že producenti nechtějí v seriálu žádné černochy, pohádal se s nimi tak, že o práci přišel.
Později psal třeba seriál o mariňácích The Lieutenant . Produkce seriálu měla podporu Pentagonu, dokud Roddenberry nezačal psát o rasismu v armádě – napsal epizodu, která je o přátelství bělocha a černocha a rasové nesnášenlivosti uvnitř jejich jednotky. Po odvysílání tohoto dílu americké ministerstvo obrany podporu seriálu stáhlo. „Shodou okolností“ se tehdy psal rok 1964, což je rok, kdy skončila rasová segregace v USA.
„Do té doby, než se naučíme těšit se ze všech malých rozdílů mezi námi i ostatními druhy na této planetě, nezasloužíme si vyrazit do vesmíru,“ řekl Roddenberry. Diverzita byla pro něj ústředním tématem – nestačí jen tolerovat, ale měli bychom se z odlišností těšit a respektovat je. Dokud tomu tak nebude, tak lidstvo nedosáhne vyspělosti. „Když vidíme jiný vzhled nebo chování, nemusí to nutně znamenat, že je to ošklivé nebo špatné.“ Roddenberry byl na svou dobu pořádný hipík. A vlastně i na to, kde žil – vyrůstal v republikánském Texasu.
Hipíkův odkaz žije
První vizi Star Treku Roddenberry dokončil v roce 1964, premiéra seriálu se konala o dva roky později. Do svého díla dostal všechny (svoje) ideály lepšího lidstva bez xenofobie, přebujelého kapitalismu a války – Star Trek odrážel i konflikt ve Vietnamu a možnost jaderného konfliktu se Sovětským svazem. Roddenberry lezl mnoha vládním představitelům krkem, ale seriál už byl příliš populární.
První posádka StarTreku byla na svoji dobu nebývale pestrá – na můstku spolu s obyčejnými bílými muži pracovala afroamerická důstojnice Nyota Uhura, japonský pilot Hikaru Sulu, ruský navigátor Pavel Čekov (v době vrcholící studené války se Sovětským svazem!) a mimozemšťan Spock, který se od lidí fyzicky odlišoval elfíma ušima a šikmým obočím.
Všem jim velel kapitán James Kirk, hrdina a rebel, který se nebál porušovat pravidla. Kapitán Kirk nebyl diplomatický empatický intelektuál jako jeho nástupce kapitán Jean-Luc Picard, prezentoval se jako bojovný alfa samec. Rychle řešil problémy silou, spoléhal na štěstí, byl soutěživý a navíc takový sukničkář, že by klidně mohl dělat konkurenci Jamesi Bondovi.
Pořád byl ale dost uvědomělý a hlavně to nebyl rasista. Díky jeho postavě se v televizi poprvé objevil polibek afroamerické ženy a bílého muže, to když se Kirk políbil s Uhurou. Díl se vysílal v roce 1968, v době, kdy mezirasové vztahy schvalovalo méně než 20 % Američanů. „Nech svoji bigotnost v kajutě. Na můstku se takhle nechovej,“ řekl Kirk členovi posádky, který opovrhoval Spockem kvůli jeho rase.
Z hlediska wokeness je zajímavá rasa Ferengi – komičtí, ale nemorální humanoidi s přerostlýma ušima.
Wokeness Star Treku ale není bez chybiček. Uniformy pro ženské členy posádky, superkrátké šaty a boty na podpatcích jsou značně nepraktické, zatímco muži nosí pohodlný overal. Nutno ovšem dodat, že tato „zásadní“ chyba byla v dalších startrekovských seriálech napravena. Podstatné jsou tyto tři: Star Trek: The Next Generation (1987), Star Trek: Deep Space Nine (1993) a Star Trek: Voyager (1995). Všechny tři inkarnace seriálu na sebe navazují a hranice mezi nimi splývají.
Meziplanetární alegorie neduhů lidstva
V seriálu figuruje mnoho různých mimozemských ras s charakteristickými vlastnostmi: Vulkánci, Klingoni, Romulani, Cardassiani, Borgové a stovky dalších. Z hlediska wokeness je zajímavá rasa Ferengi – komičtí, ale nemorální humanoidi s přerostlýma ušima jsou symbolem nezřízeného kapitalismu a šovinismu. Ženám říkají vždycky „females“ (volným překladem samice) a upírají jim všechna možná práva, včetně toho nosit oblečení – ferengi female by měla být kromě jedné divné náušnice pořád nahá. Jejich „samice“ nesmí nic vlastnit, nesmí volit, zastávat veřejné funkce nebo vést byznys. Ve ferengských domácnostech je tradičním zvykem, že doma manželovi předžvýkávají jídlo. Když proběhl jejich první kontakt s Federací* (taková startrekovská Evropská unie), jsou ohromení, že u mimozemských ras jsou ženy běžnou součástí pracovních kolektivů. Smysl života je pro správného Ferengi hromadit latinum: mezigalaktickou měnu, která ale na Zemi neplatí. V obchodě, který je jejich tradičním řemeslem, se uchylují k podvodům, a ještě jsou na to hrdí.
V epizodě „The perfect mate“ z The Next Generation převáží Ferengi tajemný náklad nesmírné hodnoty, je v něm diplomatický dar, který má ukončit válku mezi dvěma planetami. Převažeči se snaží utajit jeho obsah, ale posádka Enterprise odhalí, že obsahem nákladu je lidská bytost, dočasně uvedená do umělého spánku. Po jejím probuzení se ukáže, že je to extrémně neodolatelná žena, ze které srší mimozemské feromony takovým způsobem, že se všichni muži na lodi můžou zbláznit. Picard ji ale i přes svoji touhu dokáže brát jako lidskou bytost, nemyslí jenom na to, že ji dostane do postele, ale snaží se jí vysvětlit, že to čím prochází, je obchodování s lidmi.
Žena, „diplomatický dárek“, je ideální partnerkou, protože se plně přizpůsobí tužbám každého muže a umí číst myšlenky, proto je tak cenná. Má být darována v rámci diplomatické výměny mezi dvěma planetami v konfliktním vztahu a zabránit tak válce. Picard se jí snažil pomoct… jak to dopadlo, vám neřeknu, ovšem ne všechny epizody Star Treku mají šťastné konce.
Není divu, že ženu převáželi právě zástupci rasy Ferengi se svými extrémně sexistickými postoji. Startrekovské epizody, ve kterých vystupují, se často dotýkají práv žen. V epizodě „Ferengi lovesong“ vystupuje matka Quarka, chamtivého majitele jediného baru na vesmírné stanici Deep Space Nine. Vdova po Quarkově otci, která se chystá z vlastní iniciativy vdát a chodí oblečená. Ferengi ženy ale tradičně žádné oblečení nenosí, rozhodují za ně muži a zůstávají obvykle doma. Quark se kvůli jejímu oblečení za svou matku stydí. Přestože ženy v jejich společnosti nemají dovoleno vlastnit majetek nebo podnikat, matka Quarka pokoutně pracuje na svém byznysu. Koluje dokonce fáma, že ze jmění, které vydělala podnikáním, bude financovat politické hnutí za zrovnoprávnění žen. „Samice že by měly mít rovná práva?“ ptá se jedna z hlavních postav.
Star Trek je esence levičáctví. „Ve 24. století nebude žádný hlad, žádná chamtivost a každé dítě bude umět číst,“ řekl Gene Roddenberry.
Lidské „females“ můžou být dokonce i ve vysokých funkcích. Ve Star Treku je mnoho postav žen, které mají moc, kariéru, respekt a nebojí se prosadit svůj názor. Patří mezi ně bajoranská partyzánská bojovnice Major Kira, horkokrevná poloklingonka B’elanna Torres, borgyně Sedmá z devíti, sebevědomá trill Jadzía Dax a kapitánka Katherine Janeway, kterou hraje Kate Mulgrew. Z Katherine vyzařuje přirozená autorita, je pevná ve svých názorech a má nehynoucí respekt všech členů posádky. Není ani mladá, ani konvenčně krásná, zato má olbřímí charisma.
Konec dobrý, všechno dobré
Star Trek nám dává příklady, jak by to mohlo ve světě chodit, ale někdy současnou společnost kritizuje napřímo tím, že se zápletka týká cestování v čase. Hrdinové se dostanou pomocí divného přístroje, vesmírné anomálie nebo zásahu mimozemšťanů do 20. či 21. století.
Mezitím, co zkoumají, jak se zase dostat zpátky do svého času, se nechápavě rozhlíží kolem, jak lidé kdysi mohli takhle žít. V epizodě Past Tense se kapitán Benjamin Cisco, Jadzia Dax a doktor Julian Bashir ocitnou v roce 2024, a protože nemají doklady, zavřou je do ghetta sociálně vyloučených. Mezitím se prolínají scény ze zbohatlického dekadentního večírku, kde uvízla Jadzía Dax, která tomu náhodou unikla. Doktor, čekající na registraci do ghetta u sociální pracovnice, je šokovaný. „Co ti lidé udělali, že si to zasloužili?“ „Nic, jsou to jenom lidé,“ odpověděl Cisco. „Ve 21. století to bylo v každém americkém hlavním městě.“ „Ale někteří lidé jsou tady nemocní, potřebují léčbu?“ diví se doktor, že nebyla pro všechny dostupná zdravotní péče. Všechno ale dopadne dobře. Cisco pomůže zosnovat pořádný riot, který nastartuje sociální převrat ve spravedlivější společnost.
Star Trek je také esence levičáctví. „Ve 24. století nebude žádný hlad, žádná chamtivost a každé dítě bude umět číst,“ řekl Gene Roddenberry. No, uvidíme. Zemřel v roce 1991, ale jeho přístup k diverzitě a víra v pozitivní vývoj lidstva ve Star Treku zůstala a postupně gradovala. To, jestli byl woke nebo ne, se můžeme dohadovat, pokud by ale vznikl dnes, byl by za woke propagandu označen zcela určitě. Nové varianty StarTreku jsem ještě neviděla, ale co jsem četla, tak se v posádce objevily nebinární a LGBT postavy v hlavní roli. To zase někomu praskne žilka!
Star Trek není světem socialistické utopie.
Jan Klesla října 2016 9:49
Ikonická sága žije trvale a blaze. Letos to je už 50 let, kdy hvězdná loď Enterprise vyrazila za poznáním tajemných nových světů a nových civilizací. A také nových ekonomických modelů. „To, jak vesmír Star Treku funguje, je čistě ekonomické téma,“ říká v rozhovoru Manu Saadia, autor knihy Trekonomics.
Pokračování
Manu Saadia o společnosti ve Star Treku v rozhovoru mimo jiné říká: „Je to úplný konec průmyslové revoluce. Nikdo nemusí pracovat a to se odráží v organizaci celé společnosti a chování lidí. Můžete si uspořádat život, jak chcete, vzorce chování, struktura dnešní společnosti se stanou naprosto zbytečnými.“
LIDOVÉ NOVINY: Jak vás vůbec napadlo napsat knihu o ekonomii Star Treku?
SAADIA: Dlouho jsem o tom uvažoval, studoval jsem ekonomickou historii a vždycky mě fascinovalo, jak můžeme minulost využít k přemýšlení o budoucnosti. Druhá věc je, že žiju v Los Angeles a můj soused a dobrý kamarád je výkonný producent a scenárista seriálu Enterprise. Jednou jsme šli na pivo a já se ho zeptal, jestli ví o nějaké knížce o ekonomice Star Treku. Překvapilo mě, že ne. Řekl mi, že bych to měl napsat. To, jak vesmír Star Treku funguje, je přitom čistě ekonomické téma.
LIDOVÉ NOVINY: Jak tedy ekonomika světa Star Treku funguje?
SAADIA: Hlavní změnou oproti dnešku je vynález přístroje, kterému se říká replikátor. Klasická scéna ze seriálu Nová generace je situace, kdy kapitán přijde do své kajuty hvězdné lodi a říká „čaj, Earl Grey, horký“ a ten se mu následně doslova zhmotní. Zajímavé je, že něco tak důležitého prakticky není v hlavní roli zápletky žádného dílu, přitom to mění úplně všechno. Navíc robotická práce a stroje jsou tak rozšířené, že nikdo nemusí pracovat.
LIDOVÉ NOVINY: Dopady na celou společnost musí být nezměrné.
SAADIA: Je to úplný konec průmyslové revoluce. Nikdo nemusí pracovat a to se odráží v organizaci celé společnosti a chování lidí. Můžete si uspořádat život, jak chcete, vzorce chování, struktura dnešní společnosti se stanou naprosto zbytečnými. Odpadnou materiální i psychologické obtíže, kterými dnes trpíme. Nikdo nemusí platit za to, co replikátory vytvoří. Napříč seriály měl vynález určitý vývoj a v době Nové generace udělali scenáristé vědomé rozhodnutí a Spojená federace planet (hlavní politická síla zahrnující i Zemi – pozn. red.) se rozhodla uvolnit replikátory k volnému užití. Stal se z nich veřejný statek. Tedy všem bez omezení dostupná služba, za kterou se přímo neplatí, jako třeba GPS, rádio nebo vzduch. V podstatě je to koncept, který je zakořeněný hluboko už v dnešní ekonomii. Celá ekonomie Star Treku je pevně zakotvená v současném ekonomickém myšlení, navazuje na vývoj, na vědomosti, které máme hlavně za poslední století.
LIDOVÉ NOVINY: Nejsou vůbec žádné náklady na takové replikování hmotných statků? Je skutečně efektivní vytvářet takto úplně všechno?
SAADIA: Řekl bych, že pro většinu věcí ano. Něco ale jednoduše nelze replikovat, jako například živé věci, protože na to jsou příliš komplexní. Mimochodem, většina postav ve Star Treku jsou vegetariáni. Pro věci, u kterých to možné je, je replikátor dokonale efektivní. Lidé si ale mnohem více cení třeba ručních výrobků. Například kapitán Picard vína z rodinné vinice, protože je naprosto unikátní. Vytváří se obrovský prostor pro umění a umělecké vyjádření. Jeho hodnota ve světě Star Treku je mnohem, mnohem vyšší.
LIDOVÉ NOVINY: Můžeme tedy říct, že je Star Trek ekonomika bez vzácnosti?
SAADIA: To bych neřekl. Řada věcí je vzácných, akorát nejsou přerozdělovány v tradičním tržním mechanismu, jaký známe dnes. Není na nich jednoduše cena, za kterou se kupují nebo prodávají. Ale prakticky vždy existuje substitut, hlavně u toho, co nutně potřebujete k životu. Výjimkou jsou třeba dilithiové krystaly, díky nimž létají hvězdné lodi. To je velmi podobné jako dnes ropa. Vzácnost sama o sobě je totiž velmi relativní věc. Přírodní zdroje jsou omezené, čímž limitují růst společnosti. Během průmyslové revoluce jsme se to ale naučili čím dál více překonávat díky technickému pokroku, zefektivňování výroby a hledání substitutů. Star Trek je v tom vlastně dokončením tohoto procesu.
LIDOVÉ NOVINY: Právě v pojetí vzácnosti přírodních zdrojů je Star Trek unikátní. Například ve srovnání se slavnou ságou Duna, která se celá točí kolem koření, nejvzácnější substance vesmíru.
SAADIA: Ano, nemusíte těžit koření ani nic jiného, nemusíte o něj bojovat. Motivace je naprosto odlišná.
LIDOVÉ NOVINY: A jaká je tedy motivace lidí?
SAADIA: Reputace, dobrá pověst, prestiž. Jde o to být uznávaný v očích jiných lidí a tam samozřejmě funguje koncept vzácnosti. Například pozic kapitána hvězdné lodi je v celém vesmíru jen omezené množství, a je tedy mimořádně prestižní. Spravedlnost je také velkou hodnotou, ať už v seriálu Nová generace, nebo Hluboký vesmír devět, či Voyager. Je to ale velké téma pro celou zápletku a pro chování postav už od počátku. Mimochodem, v celém seriálu vidíme povětšinou jen malý a velmi elitní výsek společnosti. Jsou to mimořádní lidé vybraní ke službě na vlajkové lodi Hvězdné flotily. Ti nejlepší z nejlepších.
LIDOVÉ NOVINY: A co dělají ti ostatní? Co je motivuje?
SAADIA: V jednom díle potkáme třeba architekta nebo kapitánova otce, který provozuje restauraci. Dělají, co jim dává smysl, co je baví. Získávají uznání společnosti tím, že ji vylepšují v menších, drobnějších věcech. Ne každý může být na Enterprise a všichni to vědí. Federace je také velmi altruistická společnost, pomoc jiným se velmi cení. Mimořádně hodnocení jsou ale také vědci a inženýři. Například kapitán Picard se rozhodoval mezi kariérou důstojníka ve Hvězdné flotile (Federace – pozn. red.) a dráhou archeologa, který cestuje vesmírem a zkoumá historii civilizací.
LIDOVÉ NOVINY: Jak byste popsal společnost ve 24. století? Je to komunismus nebo socialistická utopie, jak svět Star Treku popisují někteří autoři?
SAADIA: Není, právě proto, že socialismus a komunismus jsou založeny na vzácnosti a přerozdělování vzácného zboží. Alespoň v teorii se snaží řešit nedostatek, nefunkční mechanismy rozdělování a trhu. V celém seriálu je řada civilizací. Bavíme se samozřejmě hlavně o té obsahující Zemi, tedy Federaci. Ostatní ukazují často jiné modely vývoje. Některé epizodní třeba nějakou extrémní fázi společenského vývoje.
LIDOVÉ NOVINY: Profesor Cass Sunstein napsal knihu o konkurenční sci-fi sáze Star Wars, jak se od sebe liší?
SAADIA: Star Wars jsou v podstatě o současnosti, o lidské společnosti a politických i osobních konfliktech, které už prožíváme. Oproti tomu Star Trek je skutečně o světě budoucnosti a jeho uspořádání. A tedy i mnohem více provokuje k ekonomické diskusi.
Obama i Martin Luther KingPrezidenti Barack Obama a Ronald Reagan, Martin Luther King Jr. i jordánský král Abdaláh II. a mnozí další mají minimálně jednu věc společnou. Jsou (či byli) nadšenými „trekkies“, jak se sami označují zapálení příznivci fenoménu, který 8. září oslavil padesátiny. Za tu dobu vzniklo 13 filmů, naposledy blockbuster Do neznáma, který měl premiéru u příležitosti výročí letos v létě. Těžištěm ale vždy byly a jsou především televizní seriály. |
Dva názory na startrekovský fenomén se vzájemně opačnou polaritou. Katarze lidstva.
Pokud se portálu GP týká, se samospasitelností technologií má obrovský problém viz Megalitické dědictví Homo Mentiri

V současném systému se nepřipouští mít cokoliv zdarma, za vše se platí (u nehmotných věcí za práva a licence) a odvod se obvykle stává privátním ziskem privilegovaných.
V případě naší země si mocní ovládající stát zajistili několikaset procentní zisky za základní životní potřeby občanů, které by v našich podmínkách a díky historickému vývoji měly a mohly být téměř zdarma – za vodu a elektřinu především. Místo vydělávání na energie by lidé mohli o to méně pracovat. Vidíme tu současnou naprostou nereálnost, že?

Pro levici je svět Star Trek naplněnou utopií s tajemným uspořádáním společnosti a konzervativní pravice o něm, jako funkčním politickém systému, nechce raději ani přemýšlet. Obě strany si ale mohou být jisty, že se současným lidstvem by nefungoval.
Autor příběhu příliš podrobných informací o politickém uspořádání neposkytl a nejspíše by ani nedokázal vymyslet takové, aby to pro nás bylo uvěřitelné z naší současné civilizační pozice.
Nechal však startrekovskou civilizaci projít zásadní katarzí, která jí navždy změnila. Změnila uvědomění lidstva – v každém jeho přeživším jednotlivci.
Asi to není náhoda, že se jím stala skutečnost, ke které jako k jednomu ze dvou principiálních pilířů nového paradigmatu dospěl i portál GP!
Pilířů nové smysluplné éry civilizace primátů, která by snad mohla nastat, ale zatím se nezdá dosažitelnou.
Tou možností startrekovské katarze se stala dlouhá série vojenských konfliktů s desítkami milionů obětí (dnes by to adekvátně byly stovky, minimálně). Odehrály se v příběhu nově podle pozměněné časové osy mezi roky 2022 a 2056.
Katarze
Byla to válka existenciální, hrozící vyhladit stávající lidstvo do posledního.
Ani tato hrozba však nebyla tou příčinou katarze. Tou byl sám fakt proti komu a proti jaké jeho motivaci byla vedena. Cílem útočníka bylo vyhladit nebo přinejmenším zotročit stávající lidstvo.

Oprávněnost viděli útočníci v méněcennosti původního pokolení. Motivací byla skutečná nadřazenost nového druhu – eugenicky vylepšené skupiny lidí vedené jejich vůdcem Khanem. Rozpoutali Eugenické války. Nakonec se stávajícímu lidstvu podařilo zvítězit a Khan s následovníky uprchl.
Lidstvu eugenická nadrasa vmetla do tváře jeho bezvýznamnost v porovnání s nadřazeným vyspělejším druhem. Dala mu naplno ochutnat pocit méněcennosti a opovržení jím. Bylo evidentně donuceno se spojit a pochopit bezmocnost jedince v osamění. Bylo donuceno pochopit význam konstruktivní spolupráce a efekt synergie napříč celou společností.
Jeho pýcha, vybuzovaná náboženstvími, ideologiemi, arogancí vědy, byla rozmetána v prach a navždy se jí zbavilo.
Touha primátů ovládat někoho méně vyspělého, méně schopného zcela vyprchala.
V nové startrekovské civilizaci byla přijata opatření k zabránění dalším pokusům o genetické vylepšení a ovládnutí světa. To by mohlo současně vytvářet druhý pilíř nového paradigmatu lidstva, za který portál GP považuje nutnost zamezení vstupu do veřejných funkcí osobám s psychopatickou strukturou osobnosti, které do společnosti vnášejí rozkol a zmar.

To vše bylo nepochybně velkým štěstím pro lidstvo, kdy budoucí kontakt s krutě racionálními Vulkánci by pro starou verzi lidstva vůbec nedopadl dobře. Ostatně vynalezení Warpového pohonu (použití iniciovalo kontakt ze strany Vulkánců) natož onoho legendárního Replikátoru, přinášejícího podle ekonomů tu zásadní společenskou změnu, by se jinak dost pravděpodobně neuskutečnilo.
Don’t Look Up (K zemi hleď!)

Vše co jste potřebovali vědět o primátech (aktuálním lidstvu) najdete zde! Černá komedie z roku 2021 s hvězdným obsazením nemůže být k dnešku více aktuální. Silné a slabé stránky primátů jsou skvěle vykresleny a jakou civilizaci si nechali vytvořit nepotřebuje komentář.
Tohle filmové dílo doporučuje portál GP pro základní vybavení pionýrských sond do vesmíru, vylisované na zlatý kotouč DVD.
Film by se stal nepochybně galaktickým trhákem na dobu minimálně jedné rotace kolem své osy hypotetického sídla Vesmírné filmové akademie.
Výstižné shrnutí tématu díla od Kinoboxu:
https://www.kinobox.cz/film/717389-k-zemi-hled
Portál GP může jen popřát zajímavý a vtipný, nikoliv však uklidňující zážitek.
Jupiter Ascending – Jupiter vychází (2015)
Film je naplněn náznaky o charakteru současné civilizace, o způsobu jejího ovládání, brizancí mytologií o původu lidstva, o jeho faktické bezvýznamnosti ve srovnání s vesmírem.
Co může portál GP doporučit čtenáři a divákovi? Přečíst recenzi, podívat se na film, přečíst recenzi, podívat se na film, případně totéž v obráceném pořadí.

Epický rozměr díla si zaslouží epickou recenzi, na níž portál GP našel odkaz. Dílo integruje existenciální mytologická témata, nepochybně záznamy reálné minulosti, byť možná mnohdy poněkud zkreslené ať už záměrně „zdroji“ nebo z nějakých důvodů „příjemci“. Více viz Mytologie .
Скрытый Смысл Восхождение Юпитера
Skrytý význam filmu Jupiter Ascending
https://dzen.ru/a/X7U51GvUNDb8BCyY
O S Оккультные фильмы и актёры
18 listopadu 2020; Pozn: doprovodné obrázky jsou pouze v původním textu.
Tak co vlastně Wachowští divákům ukázali? „Jupiter Ascending“, rád bych se zastavil u samotných režisérů. Oba dříve bratři Wachowští, nyní sourozenci, jsou značně odiózní osobnosti, u kterých pochopení jejich díla vyžaduje hodně znalostí.
Poté, co před mnoha lety natočili „Matrix“, se jim podařilo to, co se mnoha lidem dlouho nedařilo – osvětlit skutečný stav věcí ve Světě, a sice otevřít velkému množství lidí oči ohledně Systému, který ovládá lidskou civilizaci. Samozřejmě obrazně. Samozřejmě metaforicky. Ale podstatu pochopili i lidé, kteří mají ke konspirační teorii daleko.
Kdyby tento vynikající film zůstal bez dvou pokračování, stal by se nejen biblí kyberpunku, ale také skvělým nástrojem probuzení pro mnohé. To se však v plné míře nestalo. A na vině je vstup bratří Wachowských do kruhu vyvolených pod záštitou Mocných. Převrátili, zradili vše to, po čem volali, a na této vlně narušili ducha prvního filmu, když nechali celý děj a obrazovou stránku sledovat falešnou pro lidstvo linii kabalistické symboliky.
V důsledku toho se Neo nestal osvoboditelem lidí od Systému, ale usmiřovatelem Systému s jeho otroky. A to vše zdánlivě v zájmu boje proti společnému nepříteli – viru Roje, který je schopen svou strukturou pohltit Svět. Jako by se tím otrokům přitížilo.
Ale teď už ne o Matrixu, ale o tvůrcích. Druhým významným projektem po skončení Neo-epopeje byl „Atlas mraků“. Jako jakési pokračování série událostí provázejících lidstvo má tento film mnoho epizod z budoucnosti, a to dokonce v různých časových rovinách:
1. Říše Nového světového řádu, kde jsou klonovaní lidé všichni stejní gójové-otroci, sloužící vyvolenému národu, a nakonec i požíraní těmito abramo-kanibaly. Marná vzpoura je potlačena a dystopie se ukazuje jako samozřejmá perspektiva lidstva v příštích desetiletích.
2. Vzdálenější doba, zjevně po globálních kataklyzmatech a masovém přesídlení lidí ze Země. A žádný náznak toho, jak to vše vyplynulo z předchozího systému. Mlčení o vlivu samotné planety na civilizaci – o jejím hněvu a obnově jejího povrchu (očista) od lidí, pokud se tak v té době ještě mohli nazývat.
Tímto filmem bratři proměnivší se v bratra a sestru Wachowské, posloužili svým novým pánům a všem ukázali, že po myšlenkách prvního „Matrixu“ nezůstala v jejich díle ani stopa. V samostatné dějové linii probíhající jejich fyzická přeměna jim reálně vadí.
Takže pravděpodobně vzpomínka lidstva na tyto dva mimořádně talentované filmaře by postupně přišla vniveč. Jak však vidíme, tato možnost Wachowským nevyhovovala. A ještě jednou se odhodlali k poměrně nebezpečnému počinu.

Opět si hrají na poctivce, ale tak filigránsky, aby nedostali „na frak“ od svých mecenášů. A podařilo se jim to. Film byl téměř bezchybný.
Pro většinu – nízkoalkoholický koktejl zápletky space opery, hvězd mládežnických blockbusterů minulých let, jedinečných vizuálních efektů a s melodramatickou třešničkou na odlehčení.
A nic naplat. Není vyloučeno, že pro obdobné poselství se rozhodli sami „patroni“. Otázkou je proč? Pravděpodobně jim dochází čas a je třeba se rehabilitovat …. .
Pokračování
Dlouho jsem přemýšlel, jakou formou tento článek napsat. Jelikož jsem se nikdy nezabýval psaním kritik, nebo recenzí filmů. Kromě toho činíc si nárok na dešifrování mnohým nezřejmých zobrazení a analogií ve filmu, budu muset z jedné strany odtajňovat, ale z druhé strany se budu muset zdržet přílišného „přežvýkání“ informací, abych zachoval míru nedořečenosti, která jediná dokáže člověka přimět k tomu, aby se pohroužil do procesu rozpoznávání tajemství.
Tento styl jsem vždy považoval za nejpřijatelnější, protože jen díky vybočení bude čtenář schopen postihnout objem a sílu Poznání, které se mu snažím sdělit. Proto jsem se rozhodl pro formu prezentace materiálu v podobě tezí. Možná také bude později snazší diskutovat o částech celku s těmi, kteří chtějí jít do hloubky tématu.
Hlavní osnovou článku je, že ve filmu není nic náhodného. Právě tak jako v životě každého z nás …. .
Pojďme se tedy matematicky, bod po bodu, vydat na tuto cestu do Pohádky, jak zní první fráze otce hlavní hrdinky filmu:
1. Název. Je Jupiter planeta, nebo jen jméno hlavní postavy? Co nebo kdo vychází? Planeta je už tak astronomicky nejvýznamnější planetou sluneční soustavy, kam jinam by měla ještě vystoupat. To připomíná nedávná slova V. V. Putina „Co je dovoleno Jupiteru, není dovoleno Býku“. Nebo latinsky – Quod licet Jovi, non licet bovi. O čem tehdy prezident ve skutečnosti mluvil? Vůči komu uznával svou podřízenou roli? Konec konců sám sebe nemínil jako Dia ….. .
Trochu předběhnu a hned řeknu, že hlavní hrdinku vnímám jednoznačně jako symbol nikoli Jupitera, ale naší planety. A dokonce ne celé, ale povrchu Země se vší její flórou a faunou. Proč? Uvidíte později. Přičemž ve finále právě Jupiter, jakožto planeta jednoho z hlavních záporáků filmu, je podroben zkáze, jakýže to východ. Zde jsme položili hlavní otázku, kterou autoři nastolili v názvu. Zodpovězte jí a považujte za rozluštěné hlavní tajemství Wachowských a jejich patronů … .
2. Úvod. Příběh o původu hlavní postavy. O jejích kořenech. Anglický tatínek, který svůj šarm nepovažuje za lidský, a ruská maminka, která „jen přes svou mrtvolu“ souhlasí s tím, že svou dceru pojmenuje po nejvyšším bohu Olympu. Což je pro nás Rusy tak nějak pochopitelné – není nutné přece pojmenovávat dívky mužskými jmény. A místo zrození je neméně symbolické. Sankt-Peterburg, Petrovo město – Pitěr, Ju-Pitěr. Zamyslete se, to je i klíč k pochopení tajenky Vatikánu. Klíče Svatého Petra a Svatopetrská bazilika. Katolická církev jako Církev Jupitera …. . Co ještě autoři naznačují tím, že v hlavní hrdince mísí anglické a ruské geny? Rozdělení světa na sféry vlivu? Dva světy – Anglosaský (Moře) a Ruský (Pevnina) se v odvěké konfrontaci spojují v dítěti, zosobňujícím Zemi. Pochopili? …
3. Narození dívky. Na moři, na lodi, uprostřed Atlantiku (Atlantida), „nemající vlast, domov, otce“ – věta pronesená mimo obrazovku, tak jadrná, že ji nelze přeceňovat! Nad zeměmi, být sám domem, s vlastním Osudem…!
A pod souhvězdím Lva a s Jupiterem vycházejícím na 23˚ ekliptiky. Rebus nejen astrologický, ale také kabalistický, zednářský. (O rozluštění této časové značky se pokusíme na konci materiálu).
4. Planeta Zalentir po sklizni. Vidíme velmi technologicky vyspělý svět, který je nyní opuštěný. Na lidských ostatcích proměněných v černý písek leží jen taška s potravinami a dětská panenka. A poprvé se divákovi zjeví svatá trojice Abrasaxů – Kalik a Titus, Balem. Zastavme se u jmen. Baal, Kálí a… Lucifer – jak jinak, nositel Světla. Vždyť koho jiného se Wachowští zednáři snaží divákům takto změkčilým způsobem představit. Bafomet, ve své vlastní osobě alias židovský Jahve a skandinávský Loki – Lhář a otec lži. Ale proč tak zahalený – Titus? Latinský kořen, který nám otevírá představu o jeho původu – z Titánů! Loki se narodil jako Obr (Titáni, Nefilim – ti, které olympští bohové porazili v Titanomachii až s pomocí Hekatonchajů stvořených Géou-Zemi).
Což slyšíme v dialogu těchto tří antihrdinů filmu. Titův soucit s mrtvými (to si pište – možná to byly jeho děti, jako v mýtu o Prométheovi a Epimétheovi), Kalikina chladnokrevnost (no, té je to rozhodně jedno) a Balemova arogance, když zničený lid nazývá ničím.
Co je však nejzajímavější dále, je diskuse o hodnotě planety Země jako odkazu jejich společné Matky. A čím je Země tak cenná? Odpověď v dialogu nenajdete, ale je tak zřejmá, pokud dále pochopíte, kdo je Jupiter Jones. Rekurse – genetická reinkarnace Matky Abrasax! V návaznosti na to si vzpomeňte na okřídlenou větu „K obrazu a podobě“ a vše si srovnejte. Samozřejmě, že právě Země na povrchu představuje nejpřesnější kopii domovského světa těchto galaktických bohů. Tedy repliku jejich domovské planety před jejím zánikem. Všichni tito kurátoři galaktických světů už dlouho cestují vesmírem buď na svých lodích, nebo na Planetě-Odplatě (Nibiru) a malá Země osetá semínky života je jim tak nostalgicky drahá a lákavá.
„OBRÁZEK“
5. Vystoupení Kanea Wise na jevišti. Obraz tak komplexní a smysluplný, téměř synergický, že bude nesmírně obtížné jej vysvětlit. Jmenuje se Kain (vzpomeňte si na Abela), bývalý legionář (Name Me Legion). A na konci filmu dostane zpět svá křídla, která vůbec nejsou bílá. Zdálo by se, že u něj je vše jasné. Ale ne! A vodítko se skrývá v jeho příjmení a genotypu. Jmenuje se Wise, což znamená moudrý. A vedle jeho jména se to dá přeložit jako Kainův poznávač, nikoliv Kain sám. Je to také lykantrop, genetická směs s Vlkem.
Na nohou má boty legionáře z Leteckého sboru – boty-skorochodce z ruských pohádek a jsou to Hermovy sandály, zapůjčené Perseovi, aby porazil Gorgonu. Athéna jim dala štít-zrcadlo. Gorgona byla zabita. Kane Wise je v celém filmu vybaven stejnými dvěma ikonickými předměty – antigravitačními botami a univerzálním Štítem, který odrazí jakýkoli útok!
Kane věrně slouží hlavnímu hrdinovi (někdy i způsobem, který z hlediska děje nedává úplně smysl) po celý film. Koho Perseus zachraňoval? Andromedu! A co o ní víme z mýtů? Nic víc než její roli Oběti netvora. Jako Cthulhu nebo Had z hlubin. Měla být Sklizní, Výkupným, a právě to vidíme ve filmu jako páteř příběhu. Mohl bych vám o tom, co se skrývá v obrazu tohoto Lykantha, říct mnohem víc, ale na mé zdi už bylo milion narážek……
6. Lady Calic a její moudrý rádce. Jeho podoba je samozřejmě zcela zřejmá – Sova. Moudrá, vypočítavá sova. Symbol programu Co? Kde? Kdy? a v Indii společník strašlivé bohyně Durgy. Což není překvapivé, protože Durga a Kálí jsou dva projevy téže Ádii ParaŠakti. Napověděla jsem, kdo chce – najde, a teď už to pro nás není tak důležité….. Navíc sova je jedním z nejdůležitějších symbolů zmizelé Tartárie.
7. Balem, Jupiter a jeho družina. No, tady je všechno průhledné. Ukazuje jen Peklo podle středověkých evropských kánonů. Jsou tu čerti a drakonidi. A jeho rádce je zjevně kočka, něco jako kočka Behemota. Všude kolem je gotická architektura – tedy všechno, co znáte zvenčí (z ulice) katolický kostel svatého Ju-Petra. Nezapomeňte na chrliče – vždyť je to celá gorgulská armáda dračích a kočičích chimér, které shlížejí na lidstvo z portiků gotických katedrál staré Evropy…..
8. Výborně se ve filmu objevily právě ony černooké bytůstky, které se do povědomí světa dostaly po incidentu v Rosewellu. I dnes je obraz těchto mimozemšťanů, nazývaných Zeta nebo Greys a dokonce Sektoidi a Roidi – často velmi neprávem vnímán jako mimozemští vládci nad lidmi. Takové postavení však nikdy neměli. Jsou to hexové, nájezdníci, piráti a žoldáci na útěku. A film tuto jejich rovinu vykresluje tím nejlepším možným způsobem. Zdravím Muldera, Scullyovou a Pentabrat)))
9. Stringer, kterého hraje Sean Bean, je samozřejmě Pegas, pokud je Kane Perseus. Také postrádá křídla, ale vychovává Dceru. Přečtěte si o Pegasovi – na internetu je mnoho převyprávění mýtů. A o spojení jeho postavy s Perseem a s Gorgonou……
10. I ty postavy, které hrají zřetelně epizodní role a účastní se „akční“ složky děje, nesou význam. Tři žoldáky pracující pro Balema (Baala) hrají herci tří hlavních ras – europoidní, negroidní a mongoloidní. Při zdánlivé rovnosti v otázce vůdcovství se jako významnější jeví Kavkazoid. I když, jak uvidíme později – je zrazen a zabit. Tajně pro Kalika (Kálího) pracující zástupci negroidní a mongoloidní rasy celkem úspěšně „unesou“ Zemi – co jiného to je než naznačení dalšího trendu modernity a odhalení motivů vládce Kálího-Jugy…..
11. Abychom pochopili smysl epizody s rozpoznáním Jupitera Jonese Včelím rojem, vraťme se ještě jednou k samotným mimozemšťanům, které Balem nazývá „Stínovým oddílem“ – roswellským černookým hydrocefalům. Opět, stejně jako v celém příběhu, se je i ve filmu snaží „nastrčit“. V ufologii na ně létají všechny nárazy. Jejich obrazy jsou všemi manipulovány a připisují se jim opravdu závažné úspěchy a zločiny. Stranou nezůstali ani Wachowští. Původně, jak je patrné z mnoha concept artů k filmu, měli vypadat zcela obvykle roswellovsky (výška, proporce a anatomie). Ve finální verzi filmu jsou však velmi zajímavým způsobem pozměněni. Výška byla snížena, kolena otočena dozadu (jako u lučních koníků) a typ pohybu jasně naráží na hmyz, nebo spíše pavouky.
Ve finální verzi není žádná, ale je tam stínové komando. Takže ne všechno se Wachowským nepodařilo realizovat. Nebo jim to nedovolili. A pointa je, jak už jsem řekl mnohokrát. Zemi nyní vládne rada tří ras: Gorguliánů – Reptoidů a kočkovitých šelem (chrliče v gotické architektuře téměř dokonale odrážejí vzhled této rasy). Jsou to obyvatelé Muspelheimu v eddické tradici, neboli v moderní řeči Jupitera. Druhou silou jsou upíři. Jsou to Temní elfové, obyvatelé Svartalfheimu. Saturn. Třetí a nejskrytější silou jsou Pavouci z Niflheimu. Uran. Ale v mytologii není mnoho pavouků, že? Sice jen ve známých sbírkách, vydaných po XVI. století, ale v lidových pověstech – spousta informací. A v pohádkách je pavouků mnoho (například Mizgir ze „Sněhurky“). Jsou to Stínadla. Skupina Stínadel. Tvůrci sítě. Mimo jiné i internetu. Včely jsou věčnými průvodkyněmi tématu Roje a sítě. Stejná „buněčná komunikace“ – GSM a tak dále…
„OBRÁZEK“
12. Stringerův popis osídlení planety Země. Ne všechno je pravda, ale skutečnost, že povrch planety byl v hluboké minulosti podroben tzv. terraformaci, je pravdivá. A důkazy moderní vědy vědí mnohé. Důležitým momentem tak zůstává verze vzniku člověka právě při křížení s místním druhem. To je jen další pravda, ale tato pravda jde proti hlavní intrice scénáře – rekurzi! Nemusíte být genetikem, abyste pochopili, že směs dvou biologických druhů zásadně vylučuje možnost, aby jeden jedinec této směsi stoprocentně opakoval předka jedné z linií…..
13. Před jednou z nejpůsobivějších a emocionálně nejsilnějších epizod – svatbou hrdinky (Země) a Tita (Lucifera) – je nám ještě vhozena hádanka. Kane je uvržen do žaláře, jehož mříže nesou symboliku Měsíce a Země zároveň. A paralelně vidíme Titovu a Jonesinu večeři, kde u vchodu do sálu stojí dvě zlaté sochy připomínající Anubise bez uší. Společně jsou odkazem na uvězněného vlka Fenrira (kterým Anubis ve skutečnosti je). Ten se dostane ven, sežere slunce a začne Ragnarok.
Mimochodem, Ragnarok už začal – byl vypočítán na 22.02.14, psali jsme o něm zde: Olympijské hry, Ragnarok a default USA a zde: Putin s leopardem versus tatíček s holubičkami. A to, co začalo na Ukrajině v noci z 21. na 22. února 2014, takové „proroctví“ v jistém smyslu potvrzuje).
„OBRÁZEK“
14. Obrázek Terryho Gilliama. A je na něm otázka. Pokud jste neuhodli. Gilliam hraje v epizodě jistou osobu, která ratifikuje konečná rozhodnutí celého byrokratického aparátu Galaxie. Je však ukázán tak trochu „z jiného světa“. A to samozřejmě není náhoda.
Před námi je obraz Nejvyššího – nejvyššího boha Odina (nebo Wotana) z germánsko-skandinávského panteonu. Má jedno obyčejné oko a jedno zvláštní oko (naučil se tajemství RUN). Runy právě on a aplikuje. A nejvíc, že je nejvíc, že je konečná, která nepodléhá odvolání. Svým okem kdysi platil za jejich Poznání a jejich magickou moc. Avšak nejen svým okem – podívejte se na mýty…..
Tato role je pro Terryho v první řadě významná tím, že tak trochu shrnuje jeho tvorbu posledních desetiletí. Jako by se nám snažil sdělit, že dosáhl „nejvyšší“ úrovně pochopení toho, co se děje. Poté, co prošel cestu od zesměšňování civilizace, přes dystopické modely, fantazie a mytologické vnímání Světa, dostává se přímo k Trůnům poznání. Bude zajímavé ho nyní trochu sledovat……
15. Nejdůležitější a v nejvyšší míře Závěrečná scéna celého filmu Wachowských není konec filmu se souboji a následným rande hlavních postav. Tam je to spíš takový dovětek. Nejdůležitější scénou je Jonesova svatba s Titem a Kaneův útok, který podle zákonů žánru přeruší Rituál na „nejzajímavějším místě“. Proč tomu tak je – to se pokusím vysvětlit hned. Ale není to snadné, chytejte obrázky za pačesy!
a) Kalik (bohyně Kálí) posílá dívku k Zákonodárcům, aby jí vrátili to, co jí patří podle práva narození, protože Kálí juga končí. Vraťte Zemi Zemi!
b) Titus (Lucifer a Satan, jehož tisícileté věznění také končí, poté co byl svržen na Zemi z Nebe Aegisem) se snaží oženit se Zemí (a zároveň s Jupiterem, vládcem Sluneční soustavy, protože hrdinka se jmenuje jménem planety z nějakého důvodu), aby prodloužil svou vládu na Zemi o dalších 1000 let – Nový řád věků (Nový světový řád, globální vláda atd. – Pakt z roku 1776).
c) Celá symbolika Svatební síně je výhradně lunární symbolika. Výzdoba a architektura je měsíční stanicí zevnitř, kde byl donedávna Lucifer (Sauronovo oko) v odosobněné podobě. Je však již vtělen do skutečného těla a brzy se nám všem zjeví (narodil se v roce prvního dílu filmu Omen – 1976, v němž jakoby náhodou zrušil v USA Zlatý standard – zajištění peněz skutečnými aktivy, a to právě po přesně 200 letech od uzavření Paktu Spojených států).
d) Jupiter Jonesová je oblečena do šatů tělové barvy s červenými vzory, jako by krvácela. Její ženich je celý v červeném jako příčina tohoto „krvácení“. Na hlavě nevěsty je zvláštní koruna ve tvaru mapy Ruska a skládá se z modrých (hemocin) a šarlatových (hemoglobin) krystalů – červené gójské krve a modré iberské krve (iberskou krev kdysi stvořil Titus k obrazu Jahveho-Jehovy).
e) Scéna začíná pohledem dívky shora na sál a hosty – role Ruska (Nového Ruska) v globální konfrontaci (Rusko – Koruna Země) se současnými vládci tohoto světa (Rada tří).
f) Kane jako kumulativní obraz Obránce Země (trojjediný – on a Vlk a jeden z padlých andělů a Perseus – syn boha Dia Hromovládce [u Římanů – Jupitera] jde do útoku. Připomeňme si útok Luka Skywalkera na Hvězdu smrti z Hvězdných válek (film IV. Nová naděje, 1977, kde mu ve finále pomáhá Han Solo). Kaneovým pomocníkem je Stringer (jeho chlebodárcem je Pegas).
g) Svatební rituál spočívá v nasazení orbitálního znamení (prstenu) na prst – orbitální kroužkování Země (Měsíc bude ještě jednu éru poblíž naší planety). (Je zde také odkaz na Sauronův prsten všemohoucnosti?).
16. Ve filmu se Kaneovi podaří prolomit obranu Titovy lodi (obranné moduly Měsíce) a zachránit princeznu… Tedy Zemi.
Následuje jednoduchá vizualizace výsledku osvobození planety. Kane jako Vlk, kdysi již zle kousnuvší jednoho z galaktických Vládců, a jako padlý Anděl se zřekne svého pána Tita-Lucifera tím, že na něj namíří zbraň. Poté jako Perseus usekne hlavu Gorgoně (Balem-Baalovu drakovi), a to velmi zajímavým způsobem.
17. Hlavní hrdinka filmu – Jupiter Jonesová se vrací do svého pozemského žaláře a od svých vesmírných příbuzných dostává dalekohled (komunikace s hvězdami) a rychloboty (antigravitační technologie – základ Hlavního vesmírného vědění, jak nám všem nedávno prozradil film Interstellar).
Happy End v angličtině, jak nám prorokovali „sourozenci“ (androgynní) Wachowští. A věřit či nevěřit těmto pohádkám je vždy věcí vaší Svobody volby. Ovšem stejně jako volba, na čí stranu se v nadcházejícím BPC….. postavit.
Takže celá pointa jakýchkoli, i těch nejfantastičtějších obrázků a příběhů spočívá v tom, že nic nového prostě neexistuje. Nic, co se již jednou stalo, nelze vymyslet! Nic nevzniká z Ničeho…
„OBRÁZEK“
Například pohádkové bytosti. Pro moderního člověka, zhýčkaného materialistickým pohledem na svět, není snadné přijmout realitu jednorožců, natož kentaurů, mořských panen nebo harpyjí. Pokud si však tentýž člověk položí otázku: Co je z vědeckého hlediska nutné pro vznik takových mýtických tvorů? Po zamyšlení by pravděpodobně souhlasil, že by stačilo pokročilé genetické inženýrství.
Samozřejmě! Genetické inženýrství. Právě a jedině ono dokázalo v hlubokém starověku stvořit právě ta zvířátka, jejichž původ oficiální věda vůbec nevysvětluje. Proč by tedy vedle nám známých psů, slepic a ovcí někdo kdysi nedokázal vytvořit i exotičtější (z našeho současného pohledu) tvory…?
Nejnovější film Wachowských má několik jasných příkladů, které nás nepřekvapí. To si pište, je to přece sci-fi film! Ale věřte, že nic nepochází z ničeho……
„OBRÁZEK“
Podívejte se na tyto ilustrace a posuďte sami:
1. Reptiloid je značně antropomorfní. Varanovitá hlava s dračími křídly, hadí ocas kombinovaný se vzpřímeností. Velmi se podobá představám drakonidů, které vytvořily Margaret Waceová a Tracey Hickmanová ve fantasy sáze „DragonLance“. A tam je jejich původ krásně odhalen. (Něco jako klan Rockefellerů?).
2. Druhým Balemovým sluhou je spolu s drakonidem růžolící kříženec člověka a kočky albíny. Právě tito kříženci se vyskytují jako dekorativní prvky v gotické a mezoamerické architektuře. Říká se jim chrliče. Správnější je však tyto obyvatele Saturnu nazývat gorguliány. Jejich zájmy na Zemi reprezentuje královna Alžběta. Pro zasvěcené je to Kámen. Kámen pod jejím trůnem, kámen „svobodných zedníků“, kámen Saturna – boha zemědělství, základní kámen ze Šalamounova chrámu. Judský lev z přestavěné Sfingy se svým věčným spojencem Neptunem – vládcem moří, Kolumbem a kolonií….. (něco jako klan Rothschildů?).
3. Titova služebná s nádhernýma ušima jen na první pohled připomíná Minnie Mouse. Ale podívejte se pozorně – je to netopýr! Noční, měsíční, vampýrský obraz. Dokonalý společník Drákuly, věčně mladého krvežíznivce. Jejich chráněnec, papež. Pro zasvěcené je to Petr. Petr a U-Petr. Aka Zlatý Taurus, Baalův idol. Býk z Wall Street. A jeho spojenec Uran, pán sítě, který rozhazuje sítě a svým mečem rozsekává gordické uzly (něco jako vatikánský klan?).
„OBRÁZEK“
To jsou všechny dílky skládačky. Ostatně celý zednářský trik Wachowských spočívá v tom, jak (myslím, že záměrně) promíchali skutečný stav věcí ve Sluneční soustavě, smíchali symboly a obrazy jako v mixéru působících sil. Věčné soupeření dvou hlavních správců globálních procesů a vlivů největších planet v deseti světech Sluneční soustavy. Zajímavější je však poslední postava v naší poznámce:
4. Poradce lady Kalikové je genetickým mixem člověka a sovy. Je chytrý a mazaný, má váhu v družině, jeho nápady a rozhodnutí jsou přijímány a schvalovány jeho paní. Bohyně Kálí, která ve filmu vystupuje jako Isis nebo Prakriti (jejíž společnicí je sova), ale která končí svůj věk (Kálí jugu). Když se v obrazech Prakriti setkává pochodeň newyorské Sochy svobody s mečem Volgogradské vlasti a když moskevská „Dělnice a Kolchoznice“ zobrazuje spojení Thorova kladiva a srpu Kálí – znovu si připomínáme brzký příchod bódhisattvy Maitréji, který znamená změnu epochy na Satja-jugu. Jak se říká, při všem tom bohatství možností není jiná alternativa …..
(Malý výzkum srpu a kladiva: https://nilloleg.livejournal.com/16121.html a SMM https://nilloleg.livejournal.com/36210.html)
Několik dalších zajímavostí (opět pod čarou)…..
Počet příbuzných hrdinky Jupiter je 9 osob. Narážka na to, že 9 republik bývalého SSSR zůstane Rusku? Nebo – na Zemi bude 9 klíčových regionů s Ruskem v čele? Uvidíme… Zřejmě už nebudeme dlouho čekat….
Od samého začátku filmu byl určitý čas. Astrologický. Vzhledem k tomu, že čas je ve filmu označen jako nejcennější zdroj (odkaz na proslulý film „Čas“). Žádné jiné odkazy na čas se zde nevyskytují. Jupiter Jones-Bolotnikova se tedy narodila ráno, kdy se Slunce nacházelo v souhvězdí Lva, přičemž Jupiter vycházel na 23˚ ekliptiky (tj. 23˚ Berana).
„OBRÁZEK“
Ve skutečnosti je takový horoskop z nejbližší doby možný až v roce 2058. Částečně se těmto údajům podobá i rok 1975. Uvážíme-li, že mladá hrdinka žije v naší době, nemůže jí být více než 30 let. A pokud se narodila v roce 75, musí jí být 40 let. V roce 1989 nebyl Jupiter ve 23˚ Berana, když bylo Slunce ve znamení Lva.
– nejbližší datum je 23.07.2058, 00:07. Co se tam stane? Zkoušel jsem to datum najít, ale častější je postavení Jupitera na 29˚, 24˚, 19˚, 14˚, 9˚ nebo 4˚. Jupiterových cyklů je 8 po 12 letech, tj. 84. Našel jsem toto: Jupiter na 23˚29’10“ Berana, Slunce na 0˚19’40“ Lva.
Existuje ještě jedno datum: s Jupiterem ve 23˚51’04“ – 23.07.1975, 14:22 hod.
Co znamená 23˚ Berana: „Mladý muž svírá v náručí krásnou ženu, která se přímo v jeho náručí mění v kostlivce.“ Označuje někoho, kdo může sejít z cesty tím, že se oddá svým touhám.
Možná, že tato data nejsou podstatná. Všimněme si však ještě jednoho data: 8.7.15, 16:35 – planeta Jupiter vstoupila do 23˚ Lva. Nyní v roce 2015 je Jupiter ve Lvu, ale od 8.7. do 13.7.15 vstupuje do 23˚.
Ještě jeden bod. Mila Kunis (anglicky Mila Kunis, rodným jménem Milena Markovna Kunis (ukr. Milena Markivna Kunis); 14. srpna 1983, Černivci, Ukrajinská SSR) je americká filmová herečka. Sama Kunisová má Jupiter ve znamení Střelce. Je zřejmé, že herečka byla vybrána s ohledem na horoskop. Stejně jako hlavní hrdinka je i ona ve Lvu.
Jsou zde tedy tři data: od 08-13.07.15, 23.07.2058, 00:07 a 23.07.1975.
Co nám mohou prozradit?
23.07.1975. Je to datum Neptunálií, starořímského svátku na počest boha moří, přičemž samotný rok byl OSN vyhlášen Mezinárodním rokem žen. Zajímavé asociace?
Dne 23. července vstupuje Slunce do zvěrokruhu znamení Lva (podle astrologických, nikoli astronomických výpočtů).
Červenec 2015. Také zajímavé označení, vzhledem k tomu, že je to přibližně v době, na kterou ukazují všechny předpovědi krachu dolarové pyramidy. Předpovědi na rok 2015: pro Rusko v kontextu světa. Chcete kurz 90? Bude na 10! Rothschild varuje? Snížil se…
To ale není všechno. V roce 2007 byl natočen film s Jimem Carreym Osudové číslo 23. Nebyla to komedie, ale paranoidní thriller.
Číslo 23 je zvláštní v tom smyslu, že v kabale přesahuje číslo 22 (číslo „starších arkán“, tarotových karet, číslo hierofantů Dvou království atd.) V sumerském a egyptském kalendáři přicházel nový rok 23. července. Také velký psycholog C. G. Jung, který zkoumal kolektivní nevědomí, považoval číslo 23 za zvláštní a dal mu definici čísla synchronicity.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
U nejasností překladu, které nejsou opravené, porovnejte prosím s originálem. K.
Publikováno 25. 6. 2025, upraveno 27. 7. 2025.